ALDI Foto FAQ portal

Zoeken op trefwoord

Hier kunt u door onze FAQ-portal bladeren door het invoeren van een zoekterm/trefwoord.

ALDI Foto A-Z

Op dit gebied is de meest gezochte informatie als zoekwoord in alfabetische volgorde terug vinden. De gewenste informatie kunt u openen door op het trefwoord te klikken.

Algemene voorwaarden
Lees aandachtig onze algemene voorwaarden door voordat u gaat bestellen.
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Canvas kleurkwaliteit
Moderne inkt en gewone inkt hebben een zeer hoge lichtweerstand. Dit garandeert een lange kleurvastheid van de afdrukken. Kleine kleurveranderingen op de lange termijn zijn echter mogelijk.
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Fragment
Gebruik de functie snijden. Zorg ervoor dat de actuele Java versie op uw computer geïnstalleerd is. Deze kunt u gratis downloaden op http://www.java.com. Wij adviseren om gebruik te maken van onze software. Om hier gebruik van te kunnen maken heeft u geen Java nodig.
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Hoe kan ik afbeeldingen bewerken?
Bestelsoftware:
Met de linkermuisknop kunt u schakelen tussen de bewerkingsmode van uw artikel en de voorbeeldweergave. Alleen in de bewerkingsmode kunt u foto afbeeldingen vergroten, verkleinen of verslepen.
U bent in de bewerkingsmode als het groene puntje om te draaien bij het fotovlak zichtbaar is. Wanneer dit niet het geval is, kunt u met 1 klik op de linkermuisknop alsnog naar de bewerkingsmode gaan.
Tips:
Met de knop 'aanpassen' kunt u de foto of het fotovlak aanpassen. Wanneer u de SHIFT knop ingedrukt houdt, kunt u de grootte aanpassen van de foto.
Foto App:
Uw geselecteerde foto is automatisch toegevoegd als achtergrondafbeelding, zodra u deze in het lege vak plaatst. De foto moet wel overeenkomen met de hoogte-breedteverhouding van uw afbeelding en niet met de hoogte-breedteverhouding van het geselecteerde fotoproduct. Als u een afbeelding op de achtergrond plaatst, kunt u deze nog veranderen in grootte.
Online:
U kunt de geselecteerde foto en fotovlak in de bewerkingsmode aanpassen. Dubbelklik hiervoor op de foto zodat deze ingepast kan worden.
Tips:
Plaats eerst de foto in het fotokader en gebruik vervolgens de hoeken van de fotokader om het kader te vergroten.
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Hoe kan ik contact opnemen?
Wanneer u vragen/klachten heeft kunt ons dagelijks bereiken op 0900-6334661, van: Maandag – vrijdag van 07:00 uur tot 23:00 uur
Zaterdag en zondag van 10:00 uur tot 18:00 uur
Feestdagen van 10:00 uur tot 17:00 uur

Natuurlijk kunt u ons ook per e-mail bereiken. Hiervoor kunt u het contactformulier gebruiken. Klik hier en ga direct naar het contactformulier.
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Hoe kan ik de foto app downloaden?
Onze foto app kan gedownload worden via de Google Play Store (Android) en de Apple App Store (iOS). Opmerkingen over de foto app kunt u vinden op onze website onder de rubriek "Service" -> "Software".
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Hoe kan ik de status van de bestelling opvragen?
U kunt de status van de bestelling opvragen via de site, de klantgegevens of via onze helpdesk. Op het moment dat u inlogt op de website, worden al uw bestellingen en de status van deze bestellingen weergegeven. Ook kunt u bovenaan de pagina de status opvragen door uw klantnummer en het ordernummer in te voeren.
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Hoe kan ik een (CPR) bestand opslaan?
Wanneer u in de bestelsoftware een product als back-up opslaat, verschijnt de volgende melding: Er wordt een kopie van uw project gemaakt. Om het project te bestellen, klikt u op "in de winkelwagen".
Artikelen in het winkelmandje worden bewaard bij het afsluiten van de bestelsoftware. Wanneer u de software opstart en meteen naar het winkelmandje gaat zult u uw bestelling zien en kunt u deze verder gaan aanpassen of bestellen.
De gemaakte back-up gebruikt u in de regel alleen in de volgende gevallen
- Wanneer u het product uit het winkelmandje hebt verwijderd
- Wanneer u de PC of software terug heeft gezet naar fabrieksinstellingen
- Als uw gegevens na het updaten van de software verwijderd zouden zijn Om te voorkomen dat u uw data verliest aan de hand van een softwareupate adviseren wij u altijd een back-up te maken van het winkelmandje. CPR bestanden kunt u via het hoofdmenu met de knop "load project" aan uw winkelmandje toevoegen.
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Hoe kan ik een klacht indienen?
Als een product niet aan uw verwachtingen voldoet of tijdens het transport beschadigd raakt, dan raden wij u aan om altijd contact met ons op te nemen. Gaat het om een beschadiging of een afdrukfout dan raden wij u aan een foto van de klacht te maken en deze via het contactformulier aan ons door te sturen. Het is niet mogelijk om een artikel retour te zenden.

Klik hier om direct naar het contactformulier te gaan.
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Hoe kan ik een tekstvlak op de rug plaatsen?
Het is mogelijk om een tekst op de rug van een boek te plaatsen. U kunt de tekst op de onderstaande wijze plaatsen:- plaats een nieuw tekstveld - zet de gewenste tekst in het tekstveld - draai het tekstveld door middel van het groene bolletje of gebruik de bewerkingsfunctie door te dubbelklikken- plaats het tekstveld op de rug van het boek
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Hoe kan ik foto afdrukken en poster bestellen?
U heeft de keuze om foto afdrukken en posters via de website te bestellen of via de bestelsoftware. In de foto app en op de website heeft u geen mogelijk tot het opslaan van producten in het winkelmandje. In de foto app kunt u comfortabel foto's bestellen via de veilige functie. Voor grotere bestellingen adviseren wij u om de bestelling te plaatsen middels de software.
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Hoe kan ik fotoproducten maken?
U kunt verschillende fotoproducten maken op de website, met de foto app en met de bestelsoftware. Met de foto app kunt u bijvoorbeeld rechtstreeks in de ontwerp mode een foto toevoegen die u zojuist heeft gemaakt met de camera van uw telefoon. Het product "postkaart met direct versturen" is alleen beschikbaar in de foto app. Als u via de website bestelt is het installeren van extra software niet nodig. Het ontwerpen en bestellen doet u rechtstreeks in de internet browser. Het bestellen in de bestel software biedt u de meeste mogelijkheden. De mogelijkheden vindt u terug in de help functie van de software.
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Hoe kan ik gebruik maken van de rode ogen correctie?
Het is mogelijk om zelf voor de optie rode ogen correctie te kiezen in onze software. Bij het bestellen met beeldverbetering wordt de rode ogen correcte automatisch toepast en aangepast. Zo ook de helderheid, contrast en de kleur van het motief.
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Hoe kan ik het fotokader vergroten of verkleinen?
U kunt een fotokader met dezelfde hoogte-breedteverhouding vergroten of verkleinen door het symbool op de hoeken van de foto te verslepen naar de gewenste positie.
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Hoe kan ik lege pagina's verwijderen uit een fotoboek?
Bestelsoftware:
Het is mogelijk om lege pagina's uit een boek te verwijderen. De pagina's kunnen verwijderd worden door in de software het aantal pagina's aan te passen. Dit kunt u terugvinden aan de onderzijde van pagina. Op het moment dat het aantal wordt aangepast zal de software vragen welke pagina's verwijderd kunnen worden.
Foto app:
In de foto app is het helaas niet mogelijk om pagina's te verwijderen. Website:
Bij de online fotoboeken is het helaas niet mogelijk om pagina's te verwijderen. Op het moment dat u alle foto's die u wilt gebruiken selecteert, geeft de site aan hoeveel pagina's er gevuld worden. Het is hierna mogelijk het aantal pagina's aan te passen. Op het moment dat hierna het boek definitief ontworpen wordt, is het aantal niet meer aan te passen.
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Hoe kan ik me aanmelden voor de nieuwsbrief?
U kunt zich voor de nieuwsbrief aanmelden door op onze website op de knop aanmelden bij de nieuwsbrief te klikken. Onze nieuwsbrief informeert u per e-mail regelmatig over nieuw producten en speciale aanbiedingen van onze fotodienst. Zo blijft u actueel en mist u niets.
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Hoe lang blijven producten in het winkelmandje bewaard?
Bestelsoftware:
Alle producten in het winkelmandje zullen hier opgeslagen blijven. Mocht de software gereset worden zullen de opgeslagen producten verloren gaan. U kunt producten vanuit het winkelmandje weer openen om er verder aan te werken of om de order af te ronden.
Foto App:
Alle producten in het winkelmandje worden opgeslagen totdat de bestelling geplaatst wordt. De producten in het winkelmandje kunnen niet meer aangepast worden.
Website:
Alle producten in het winkelmandje worden opgeslagen zolang de internetsessie niet afgesloten of verlopen is. Producten kunnen vanuit het winkelmandje geopend worden en weer aangepast worden indien nodig. De sessie wordt gebruikt om uw computer te controleren en het uploaden van alle bestanden. Een sessie heeft een geldigheid van 45 minuten voordat deze gereset wordt en opnieuw gestart wordt. Tevens wordt deze bij elk nieuw gebruik opnieuw gereset.
Als u voor uw bestelling internet browser afsluit, gaan al uw producten in het winkelmandje verloren.
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Hoe lang is de verwerkingstijd van een order?
De levertijd ziet u hier.

Voor de verzending dient u rekening te houden met een verwerkingstijd bij de post van 1 tot 3 dagen. Let erop dat bestellingen met een enkel formaat (product) in de regel sneller worden verwerkt dan gemengde bestellingen met meerdere formaten (producten). De afgedrukte foto's en andere artikelen worden verzonden naar het opgegeven adres.
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Hoe lang kan het uploaden duren?
De verzending van uw bestelling kan variëren afhankelijk van de tijd, servergebruik en internetaansluiting. Als leidraad voor de overdracht tijd, gebruik dan de volgende tabel. Vraag uw Internet provider welke upload snelheid uw internetlijn gebruikt.
Aangesloten uploadsnelheid 10MB Analoge modem 56 Kbit/s ca. 25 minuten ISDN 64 Kbit/s ca. 22 minuten DSL 1000 128 Kbit/s ca. 11 minuten DSL 2000 192 Kbit/s ca. 8 minuten DSL 6000 384 Kbit/s ca. 4 minuten DSL 16000 1 Mbit/s ca. 80 sec VDSL 25000 5 Mbit/s ca. 16 sec VDSL 50000 10 Mbit/s ca. 8 sec GPRS 53,6 Kbit/s ca. 26 minuten EDGE 108,8 Kbit/s ca. 13 minuten UMTS 384 Kbit/s ca. 4 minuten HSUPA 1,4 Mbit/s ca. 58 sec LTE 50 Mbit/s ca. 2 sec
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Hoe ontvang ik de rekening?
De rekening wordt per e-mail verstrekt of bij de bestelling bijgevoegd. Mocht u de rekening niet hebben ontvangen en kwijt zijn geraakt, dan kunt u deze altijd bij ons opvragen.
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Hoe werkt de assistent?
In de software heeft u de mogelijkheid om gebruik te maken van het vrij ontwerp of van het ontwerpen met de assistent. Op het moment dat u kiest voor "fotoboek met assistent ontwerpen" dan kunt u vooraf een lay-out kiezen. Deze keuze kan achteraf niet meer aangepast worden.
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Hoe word een bestelling verzonden?
De verzending van uw bestelling kan verstuurd worden middels de post of pakketdienst. De levering is afhankelijk van de hoeveelheid en de bestelde producten.
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?
Wanneer u uw wachtwoord vergeten bent, kunt u in het inlog gedeelte op onze website kiezen voor wachtwoord vergeten. Mocht u hierna geen nieuw wachtwoord ontvangen, dan kunt u dit aanvragen via het contactformulier op onze website.
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Ik heb na het plaatsen van de bestelling geen bevestiging ontvangen, wat nu?
Als u geen bevestigingsmail van uw bestelling ontvangt, controleer dan de spam of ongewenste instellingen van uw email-account. Als de bevestiging in de spam of ongewenste map terecht is gekomen raden wij u aan de spam instellingen te wijzigen.

Mocht u de bevestiging ook niet bij de ongewenste e-mail hebben ontvangen, dan raden wij u aan om contact met ons op te nemen, zodat wij kunnen nagaan of er een bestellingen ontvangen is. U kunt ons hiervoor telefonisch of per e-mail bereiken.
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Ik krijg een foutmelding, wat nu?
Een foutmelding kan vele oorzaken hebben. Op het moment dat u een foutmelding krijgt, verzoeken wij u om hiervan een screenshot te maken en deze via het contactformulier aan ons door te sturen. Het contact formulier is hier vinden. U kunt de screenshot op de onderstaande wijze maken: MAC: Start het programma "screenshot" en selecteer de "Photo -> Window". Volg dan de instructies. Windows: Druk op de "Prtscrn" knop op uw toetsenbord. Het scherm is nu opgeslagen. Open een beeldbewerkingsprogramma van uw keuze. Wij raden "Paint" aan, die is opgenomen in uw besturingssysteem. U vindt het onder Start -> Programma's -> Accessoires. Selecteer het menu-item 'Plakken' of gebruik de toetscombinatie "Ctrl" + "v". Sla de afbeelding op als een "jpg" bestand en voeg het bestand in het contact formulier.
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Is een registratie verplicht?
Bij het online bestellen is de registratie van een gebruikersnaam vereist. Hou er rekening mee dat zowel uw gebruikersnaam als uw wachtwoord moet voldoen aan bepaalde eisen (bijvoorbeeld: speciale tekens, hoofdletters). Informatie over de geldige tekens, klik hier. De verandering van een gebruikersnaam is niet mogelijk.
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Is het mogelijk om een artikel na te bestellen?
Helaas hebben wij geen mogelijkheid om een nabestelling te starten. Een bestelling kan alleen geplaatst worden via onze site, de software of de app. Wij adviseren u om onze bestelsoftware te gebruiken. In de software kunt u producten opslaan in uw winkelmandje. Via de website en de foto app is opslaan in het winkelmandje niet mogelijk.
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Is het mogelijk om mijn bestelling af te halen?
De levering of ophaling van de bestelling bij een Aldi filiaal is niet mogelijk wegens organisatorische redenen. De bestelde orders worden uitsluitend geleverd aan het door u opgegeven adres.
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Kalender met een startmaand naar keuze
De eerste maand van de kalender mag u zelf selecteren. Wanneer u ervoor kiest om uw kalender op 01 juni te laten starten dan zal deze eindigen op 31 mei.
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Kan de startmaand van de kalender aangepast worden?
Tijdens het aanmaken van de kalender heeft u de mogelijkheid om de startdatum van de kalender te kiezen.
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Kan ik achtergronden toevoegen?
Zowel op de website als in de bestelsoftware kunt bij veel fotoproducten een achtergrondkleur of een afbeelding als achtergrond gebruiken. In de bestelsoftware heeft u de mogelijkheid om een foto als achtergrond over een of meerdere pagina's te plaatsen.
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Kan ik de eigenschappen van het fotoboek wijzigen?
Het is helaas niet mogelijk om de eigenschappen van het boek te wijzigen. Het formaat, de kaft-keuze en papiersoort wordt aan het beginnen van het samenstellen van het boek gekozen. Het aantal pagina's kan achteraf wel aangepast worden.
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Kan ik de fabrieksinstellingen resetten?
Om de software terug te zetten naar fabrieksinstellingen gaat u als volgt te werk:
1. Klik links boven in de menubalk op het '?' (Windows) of 'Help' (MAC)
2. Klik op 'toepassing resetten'
3. Lees de instructies voor het resetten van de software
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Kan ik een afleveradres buiten Nederland aangeven?
Het is niet mogelijk om een afleveradres buiten Nederland aan te geven. De bestelling kunnen alleen naar een Nederlands adres verzonden worden.
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Kan ik een bestelling annuleren?
Reeds geplaatste orders kunnen niet meer gewijzigd of geannuleerd worden. De bestellingen worden automatisch doorgegeven na de overdracht om een tijdige levering te kunnen garanderen.

Let hierbij wel nog steeds op het volgende punt in de algemene voorwaarden:

§5 Annulering
Na het verzenden van de bestelling is een annulering van de bestelling niet meer mogelijk. Een latere annulering is uitgesloten.

Wanneer de bestelling defect of beschadigd wordt geleverd dan dient te klant dit direct en zo nauwkeurig mogelijk aan Medion duidelijk te maken. Wanneer er gebreken zijn heeft Medion het recht om het product te vervangen. Wanneer vervanging niet mogelijk is kan de rekening geannuleerd worden of een tegoedbon uitgeschreven worden. Dit wordt door Medion besloten.
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Kan ik een bestelling met spoed laten afdrukken en verzenden?
Wij bieden op het moment niet de mogelijkheid om te kiezen voor een spoedverzending wegens organisatorische redenen. Alle inkomende orders worden verwerkt op binnenkomst van bestelling.
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Kan ik een collage maken?
Bij de meeste artikelen is het mogelijk om meerdere foto's op het product toe te voegen. Deze mogelijkheden zijn zowel op de website als in de software beschikbaar.
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Kan ik een panoramaposter laten afdrukken?
De panoramafunctie op een camera en onze poster panorama formaten zijn vrijwel identieke namen voor verschillende zaken. Iedere panoramafunctie van een camera van elke fabrikant maakt gebruik van een eigen aanpak. De panoramische posterformaten zijn gebaseerd op de verhoudingen 1:3. Als de beeldverhoudingen van uw beeldbestand niet overeenkomen met de beeldverhouding 1:3, zal het beeld automatisch opgerekt worden. Dit deel van de foto's zal afgesneden worden. Dit om te voorkomen dat er witte randen zichtbaar zijn. Het beeld kan tot maximaal 3 procent vergroot worden. Via alle online bestel wegen (Software, foto app en de website) kunt u de framing van de gewenste afbeelding aanpassen. Het is niet noodzakelijk om de beeldverhouding van het beeldbestand met een bewerkingsprogramma aan te passen. Formaten: Panoramaposter 20er formaat = ca 20x60 cm
Panoramaposter 30er formaat = ca 30x90 cm
Panoramaposter 40er formaat = ca 40x120 cm
Panoramaposter 50er formaat = ca 50x150 cm Informatie over vergroten: Bij het voorbereiden van uw afbeelding moet er rekening worden gehouden met 3 procent die wordt teruggebracht van de afbeelding. Het valt vooral bij bijvoorbeeld een logo op het beeld op.
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Kan ik filmrolletjes laten ontwikkelen?
Wij bieden geen ontwikkeling van filmrolletjes aan. Hiervoor kunt u het beste contact opnemen met een fotograaf naar keuze. Wij produceren uitsluitend digitale afbeeldingen.
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Kan ik foto's voorzien van een masker/lijst?
In de bestelsoftware heeft u de mogelijkheid om fotovakken van een lijst of masker te voorzien. Door in de software te kiezen voor het tabblad effecten en daarna de optie kader, kunt u het masker/lijst toevoegen. Indien u zelf een masker/lijst wilt aanmaken, dan kunt u dit doen door op het + teken te klikken. Na het aanmaken van het masker/lijst kunt u deze ook opslaan om in een volgend project te gebruiken.
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Kan ik foto's zwart-wit af laten drukken?
Om uw foto's om te zetten naar zwart wit foto's of posters kunt u gebruik maken van onze bestelsoftware of met behulp van een bewerkingsprogramma. Gebruik geen speciale ICC-kleurprofielen. Sla uw zwart wit foto's op zonder speciale kleurprofielen op in de sRGB-kleurruimte. Er is geen blootstelling op een speciaal zwart-wit papier. Wij drukken ook af op kleurpapier. Door het gebruik van kleur papier kan er een kleurzweem veroorzaakt worden. Om een kleurverschuiving in zwart-wit beeld te voorkomen raden wij u aan uw bestelling te plaatsen zonden beeldverbetering.
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Kan ik gescande afbeeldingen bestellen?
Natuurlijk kunt u gescande afbeeldingen bestellen. Het is raadzaam om de bestanden in te scannen met 300 dpi. Sla de afbeelding op als een JPG-bestand met een lage compressieverhouding. Als u afbeeldingen te veel comprimeert kan dit negatieve invloed hebben op de kwaliteit. Hou er rekening mee dat alleen afdrukken kunt plaatsen die binnen de sRGB-kleurruimte vallen.
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Kan ik het aantal bij een bestelling wijzigen?
Wanneer u het gewenste product in het winkelmandje plaatst, zal het aantal automatisch op 1 komen te staan. U kunt het aantal met de + en – aanpassen naar het door u gewenste aantal.
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Kan ik het afleveradres veranderen?
Tijdens het plaatsen van de bestelling is het mogelijk om een alternatief afleveradres aan te geven. Na het plaatsen van de bestelling is het helaas niet meer mogelijk om het adres aan te laten passen.
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Kan ik korting krijgen?
Het verlenen van kortingen, zelfs bij hogere of zakelijke bestellingen is niet mogelijk. Zoals wij doorgeven aan onze klanten zijn wij al laag in de berekende prijzen en kunnen wij hierdoor niet verder in prijs zakken.
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Kan ik twee verschillende papiersoorten kiezen in een bestelling?
Helaas is het niet mogelijk foto's mat en glanzend af te laten drukken in 1 bestelling. Wanneer u de foto's toch mat en glanzend wenst zult u 2 bestellingen moeten plaatsen. Let op: u krijgt dan ook dubbele kosten.
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Kan ik zelf cliparts toevoegen?
Het is helaas niet mogelijk om zelf cliparts toe te voegen. Wij zijn altijd bezig om nieuwe afbeeldingen voor u te ontwerpen en beschikbaar te stellen.
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Kan ik ZIP-bestanden uploaden?
Op onze website kunt u foto en ZIP bestanden uploaden. Het bestand mag niet meer dan 100MB bevatten. De bestanden zelf mogen niet groter zijn dan 10MB.
In de foto app en in de software kunt u geen ZIP bestanden toevoegen. U kunt het beste het ZIP bestand van te voren uitpakken en dan de bestanden gebruiken.
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Kunnen bestellingen samengevoegd worden?
De bestellingen worden automatisch in een opeenvolgend volgorde geproduceerd en verpakt in een groot fotolab. Het samenvoegen van reeds geplaatste bestellingen is hierdoor helaas niet mogelijk. Elke bestelling wordt apart verzonden.
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Moet ik de firewall instellen?
Onze bestelsoftware en onze foto app moeten indien nodig ontgrendeld worden in de firewall om toegang tot het internet te krijgen. Pas uw firewall zo, aan dat de poorten op 80 en 443 worden vrijgegeven. Bij vragen met betrekking tot de firewall dient u zich te wenden aan de leverancier van de firewall. Als u gebruik maakt van een bedrijfsnetwerk kunt u gebruik maken van de netwerkbeheerder van het bedrijf.
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Waar kan ik de bestelsoftware vinden?
Door middel van de bestelsoftware kunt u gemakkelijk en comfortabel een online bestelling plaatsen. De bestelsoftware is beschikbaar voor Windows en MAC. U vindt onze actuele software op onze website onder het kopje "Gratis bestelsoftware".
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Waar kan ik een handleiding vindne?
Voor vragen over het gebruik van de software, kunt u gebruik maken van de help-functie in de software. Mocht u het antwoord op uw vraag niet kunnen vinden of een andere vraag hebben, dan kunt u altijd contact opnemen met onze helpdesk.
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Waar kan ik een kortingscode krijgen?
Op het moment dat er een kortingscode verkrijgbaar is, dan zal deze in een banner op de site vermeld worden. Op het moment dat u zich heeft aangemeld voor de nieuwsbrief, dan zult u de kortingscode ook per e-mail ontvangen.
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Waar kan ik het productoverzicht vinden?
Een productoverzicht kunt u terug vinden op onze website en in de rubriek "Prijslijst". Hier worden alle producten met de bijbehorende prijzen weergegeven.
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Waar kan ik informatie over het privacybeleid vinden?
Gedetailleerde informatie over Privacybeleid kunt u hier vinden.
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Waar vind ik de algemene voorwaarden?
Wij sturen de bestelgegevens en onze voorwaarden via e-mail naar u toe. De voorwaarden kunt u op elk moment hier in zien. Uw recente online bestellingen kunt u bekijken in persoonlijk account wanneer u ingelogd bent.
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Waarom wordt er gebruik gemaakt van over-projecteren?
Om witte randen op het eindresultaat te voorkomen wordt het beeld vergroot tot 3 procent. Bij de voorbereiding, dient u daarom rekening te houden dat deze worden gesneden tot 3 procent. En dat dit deel van het motief derhalve niet te zien is. Het kan opvallen wanneer er bijvoorbeeld een logo op het scherm staat.
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Waarom zijn niet alle producten op de website te verkrijgen?
Vanwege technische redenen zijn niet alle producten middels onze website te verkrijgen. Voor sommige producten zoals een fotoboek heeft u onze gratis bestelsoftware nodig. Deze kunt u downloaden middels onze website.
Wij adviseren u om onze bestelsoftware te gebruiken voor alle producten. De bestelsoftware biedt bijvoorbeeld meer ontwerpopties dan de website. Ook kunt u ontwerpen opslaan voor een eventuele nabestelling. Op de website is dit opslaan niet mogelijk.
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Waarvoor dient het voorbeeld?
Het voorbeeld laat u zien hoe uw gemaakte product eruit zal zien. Voor sommige producten is een 3D voorbeeld mogelijk.
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Wat doet de optimalisatie en hoe stel ik dit in?
Met onze service is beeldoptimalisatie vrij selecteerbaar. U kunt ervoor kiezen om uw foto of poster met of zonder automatische beeldoptimalisering af te laten drukken. In het kader van de helderheid van de afbeelding, worden kleur en contrast van het beeldbestand gewijzigd. Vergelijkbaar met de meest gemeenschappelijke fotobewerkingsprogramma's. Hout er rekening mee dat niet elke automatische correctie tot een beter resultaat leidt. Deze optie moet worden ingeschakeld voor reeds verwerkte en gecorrigeerde beelden, anders worden gewijzigde beelden weer aangepast. De automatische optimalisatie vindt u in het winkelmandje op de website aan de rechterkant. In de bestelsoftware wordt deze optie in de assistent aangeboden bij het ingeven van uw adresgegevens. Wanneer er geen correctie van de beelden gewenst wordt, zult u moeten kiezen voor 'geen optimalisatie'. Om een optimaal resultaat op uw monitor te krijgen dient u de monitor in te stellen zonder beeldverbetering. Het bestand Testbild.jog zal u helpen om de aanpassingen te maken. Om dit te doen, gaat u als volgt te werk.

1. Vaststelling van de kleurdiepte

Zorg ervoor dat uw grafische kaart een kleurdiepte heeft van tenminste 24 bit (16,7 miljoen kleuren). Deze instellingen kunt u vinden in de van het besturingssysteem of de driver van de grafisch kaart.

2. Grote instellingen van helderheid en contrast van de monitor

Open het bestand Testbild.jpg met een foto of een fotobewerkingsprogramma en laat uw beeld in fullscreen zien.
Het bestand bevat met RGB een waarde van ""20"" en ""245"". Deze past u bij de instellingen van uw monitor aan. Echter, wel zo dat het nog zichtbaar is. De grijze rand geeft duidelijk het niveau aan. Worden de zwarten gebieden grijs afgebeeld, verander dan de helderheid van uw monitor.

3. De kleur op de monitor instellen.

De grijze rand ""0""....""225"" is ideaal geschikt voor de beoordeling van de grijze rand. Optimale instellingen van de monitor, de velden over het gehele bereik is grijs.
RGB waarden (R=G=B).
De top 6 stalen zijn de volgende zuivere kleuren (blauw, groen, rood, geel, paars, blauw-groen). Na deze stappen kunt u uw eerste bestelling naar ons lab versturen. Voeg het bestand Testbild.jpg in deze volgorde toe als afdruk in het 10er formaat.

4. Fijnafstemming

Vergelijkt u het bestand Testbild.jpg met de monitor met het papier van het testbeeld. Indien nodig pas de punten 1-4 achteraf aan.
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Wat is het verschil tussen een fotoboek op mat papier en op hoogglans papier?
Op het moment dat er gekozen wordt voor een fotoboek op mat papier, dan zal het boek op het standaard fotopapier afgedrukt worden. Bij fotoboeken met hoogglans zijn de binnenzijde en buitenzijde met hoogglans afgewerkt. Hierdoor komen de kleuren stralender uit.
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Wat worden de uiteindelijke afmetingen van de foto's?
Verwarring wordt vaak veroorzaakt door de verschillende formaten van de ouderwetse camera's en de huidige camera's. De huidige camera's hebben tegenwoordig een verhouding van 3:4 en de oudere camera's van 2:3. In de digitale wereld is bijvoorbeeld een bekend formaat ca 10X15 cm kan kan hierdoor 10X13 cm worden. Verklaringen van de snij-opties: Variabele lengte / geen bijsnijding
Foto's die u besteld via de Foto Service , worden aangepast aan de beeldverhouding van het ingestuurd bestand zodat het beeld niet besneden wordt.
Bij het afdrukken zullen dan ook geen witte randen ontstaan. Deze foto's zullen dan met 3 procent vergroot worden. Afhankelijk van de verhoudingen van uw bestand resulteert het in een variabel papierformaat (foto lengte) binnen bepaalde grenzen:
Afdruk 9 cm formaat van ca 9X9 cm tot maximaal ca 9X16cm.

Afdruk 10 cm formaat van ca 10X10 cm tot maximaal ca 10X18cm.

Afdruk 13 cm formaat van ca 13X13 cm tot maximaal ca 13X21 cm.

Afdruk 20 cm formaat van ca 20X20 cm tot maximaal ca 20X30 cm.

Posters 30 cm formaat van ca 30X30 cm tot maximaal ca 30X45 cm.

Posters 40 cm formaat van ca 40X40 cm tot maximaal ca 40X60 cm.

Posters 50 cm formaat van ca 50X50 cm tot maximaal ca 50X75 cm.

Klassiek beeldformaat 2:3
Foto's die u via de Foto Service besteld worden automatisch aangepast aan het papierformaat. Als de beeldverhoudingen van uw bestand niet overeenkomen met de hoogte-breedteverhoudingen van 2:3 zal het beeld automatisch opgerekt worden zodat er geen randen zijn. Hierdoor zal er wel een gedeelte afgesneden worden van uw afbeelding.
Bij het afdrukken zullen dan ook geen witte randen ontstaan. Deze foto's zullen dan met 3 procent vergroot worden. De papierformaten zijn als volgt:
Afdruk 9er formaat ca 9X13 cm

Afdruk 10er formaat ca 10X15 cm

Afdruk 13er formaat ca 13X18 cm

Afdruk 20er formaat ca 20X30 cm

Posters 30er formaat ca 30X45 cm

Posters 40er formaat ca 40X60 cm

Posters 50er formaat ca 50X75 cm

Digitaal beeld 3:4

Foto's die u via de Foto Service bestelt worden automatisch aangepast aan het papierformaat. Als de beeldverhoudingen van uw bestand niet overeenkomen met de hoogte-breedteverhoudingen van 3:4 zal het beeld automatisch opgerekt worden zodat er geen randen zijn. Hierdoor zal er wel een gedeelte afgesneden worden van uw afbeelding.
Bij het afdrukken zullen dan ook geen witte randen ontstaan. Deze foto's zullen dan met 3 procent vergroot worden. De papierformaten zijn als volgt:
Afdruk 9er formaat ca 9X12 cm

Afdruk 10er formaat ca 10X13 cm

Afdruk 13er formaat ca 13X17 cm

Afdruk 20er formaat ca 20X27 cm

Posters 30er formaat ca 30X40 cm

Posters 40er formaat ca 40X54 cm

Posters 50er formaat ca 50X67 cm
Bij panoramische posters is geen snij optie beschikbaar. Deze worden altijd uitgesneden op 1:3 papierformaat. Als de beeldverhouding niet overeenkomt met de verhoudingen van het papierformaat, is het zo ingesteld dat er niet automatisch witte randen zichtbaar worden. Dit gedeelte zal dan afgesneden worden. Panoramaposter 20er formaat = ca 20X60 cm Panoramaposter 30er formaat = ca 30X90 cm

Panoramaposter 40er formaat = ca 40X120 cm

panoramaposter 50er formaat = ca 50X150 cm

Verdere informatie: Vergroten met 3%
Bij het aanpassen van uw bestanden dient u er rekening mee te houden dat er 3% niet zichtbaar is van uw afbeelding. Dit zou bijvoorbeeld goed zichtbaar zijn bij een logo.
Snijmarge
Het fotopapier is aanwezig op een rol. De nominale breedte (9er, 10 formaat enz) wordt bepaald door de breedte van de rol. De snij marge van de langszijde bedraagt maximaal 5 millimeter.
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Wat zijn de bankgegevens van Aldi foto?
De bankgegevens zijn de alsvolgt: Ontvanger: Medion B.V
BTW nummer: NL8099.52.956.B.01
KvK nummer: 12045475
IBAN: NL90COBA0733959121
BIC: COBANL2X
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Wat zijn de levertijden?
De informatie met betrekking tot de levering vindt u hier.
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Wat zijn de systeemvereisten?
De systeemvereisten van onze bestel software en onze foto app kunt u terug vinden onder het kopje "Service" op onze website.
Om onze website te gebruiken adviseren wij u om de nieuwste versie van de volgende internet browser te gebruiken:

- Google Chrome
- Microsoft Internet Explorer
- Mozilla Firefox
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Welk fotopapier wordt er gebruikt?
Onze foto afdrukken worden afgedrukt op Royal Kodak fotopapier. Voor posters gebruiken wij premium fotopapier. U kunt kiezen tussen een glanzende of matte afdruk. Het is niet mogelijk om een reeks mat en een reeks glanzende foto's te kiezen. U kunt enkel kiezen voor mat of glanzend. Het basis gewicht van de foto afdrukken is bij het 9-13 formaat ca. 265g/m2. Bij het 20er formaat is dit ca. 233 g/gm.
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Welke beeldkwaliteit moet ik gebruiken?
Wij kunnen bestanden met een resolutie van maximaal 5333 x 8000 pixels en 10MB in grootte hanteren. Gebruikt u uitsluitend beelden zonder ICC-kleurprofielen in de SRG kleurruimte. Verwijder speciale ICC-kleurprofielen, met een fotobewerkingsprogramma van uw keuze, zonder ingesloten kleurprofielen in de sRGB-kleurruimte. De bestanden mogen ook niet met de optie progressieve of met sterke compressie opgeslagen worden. Progressieve opslag wordt voor weergaven op het internet gebruikt om een snellere weergave mogelijk te maken.
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Welke bestandsindelingen kan ik gebruiken?
Voor uw bestelling kunt u via de website en in de bestelsoftware de volgende bestanden gebruiken:
JPG, BMP, GIF, JP2, PCX, PICT, PNG, TGA, en TIF. In de Aldi Foto app kunt u de normale JPG en PNG gebruiken. Het is niet mogelijk om bestanden met een DOC en PDF extensie te gebruiken. Verwijder speciale ICC-kleurprofielen met een foto bewerkingsprogramma van uw keuze. Sla vervolgens de bestanden op zonder de speciale kleurprofielen en in de sRGB kleurruimte. De beelden horen ook niet meer met de optie progressieve* of sterke compressie opgeslagen te worden. Het bestand kan tot een grote van 10MB gebruikt te worden. * Progressieve opslag wordt gebruikt voor bestanden op het internet om deze sneller weer te kunnen geven.
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Welke kosten worden er berekend?
De kosten kunt u terug vinden op de website in de rubriek 'prijzen'. U kunt de kosten inzien alvorens u een bestelling gaat plaatsen. Verpakkingskosten zijn reeds opgenomen in de verzendkosten. De verzendkosten zijn afhankelijk van het product. De totale kosten voor het bestellen van uw bestelling wordt weergegeven bij het bestellen.
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Welke lettertypes kan ik gebruiken?
Op de website en in de foto app zijn er, om technische redenen alleen maar beperkt aantal lettertypen te selecteren.
Wij raden u aan om onze bestelsoftware te gebruiken wanneer u een bestelling wilt gaan plaatsen. De bestelsoftware biedt meer ontwerp opties dan de website en de foto app. Met de bestelsoftware heb je bijvoorbeeld de mogelijkheid om de lettertypen die geïnstalleerd zijn op uw computer te gebruiken.
Als alternatief kunt u uw afbeeldingen gebruiken om middels een bewerkingsprogramma teksten toe te voegen. Het bestand dient dan wel opgeslagen te worden als een JPG-bestand in de sRGB-kleurruimte.
Let op:
Wanneer u een product opslaat en op een andere PC wilt openen die niet beschikt over het betreffende lettertype zult u een foutmelding krijgen en dient u een alternatief lettertype te selecteren. De lay-out van het tekstvlak kan variëren.
Was deze informatie behulpzaam voor u?
Worden de foto's bijgesneden?
Het fotopapier is aanwezig op een rol. De nominale breedte van de foto posters (9e, 10 formaat enz) wordt bepaald door de breedte van de rol. Het snijden gebeurd op een 5 millimeter van de zijkanten.
Was deze informatie behulpzaam voor u?